Ylä-Malmin toripäivä 17.8. klo 11-15

6.8.2024 / 16:45

Tervetuloa Ylä-Malmin toripäivään lauantaina 17.8.2024 klo 11-15, jolloin luvassa on mm. jo perinteeksi muodostunutta kirpputoria, paikallisyhdistysten esittäytymisiä, työpajoja, ruokaa, ilmapalloja – ja yhteisöllistä paikallistoritunnelmaa!

Toripäivän ohjelmaa:

– Paikallisyhdistykset esittäytyvät: A-kilta, A-klinikkasäätiö, Malmi-Seura ry, Malm svenska ungdomsföreningin, Malmin demarit, Milja ry, Norr om stan rf, Pohjois-Helsingin Yrittäjät, Vasemmistoliitto ja Yhteisötalot

– Lääkäriasema Medipulssi suorittaa verenpainemittausta

– Hävikkikukkatyöpaja klo 12-14, kukkakimput lahjoitetaan paikalliseen palvelutaloon

– Ylä-Malmin torin placemaking-projekti järjestää taideaktiviteetteja lapsille ja nuorille

– Q-teatterin yhteisöteatteri musisoi klo 12, luvassa ikivihreää ja uudempaa hittiä!

Torin perusparannuksen projektipäällikkö Sari Knuuti Helsingin kaupungilta on tavattavissa tapahtuman ajan. Mitä muutos tuo tullessaan ja milloin? Myös Stadiluotsi Kirsti Kallansalo on paikalla ja jututettavissa alueen ajankohtaisista asioista. Sarin ja Kirstin löydät infotaulujen vierestä. Toripäivässä mukana myös Jaana Turpeinen ja Teemu Kontkanen esittelemässä Malmin Yhteisötalotoimintaa.

Toripäivänä päästään myös herkuttelemaan Kampintorilta tutun vietnamilaisen ruokarekan Bamilamin bahn mi -leivillä sekä Malmin Cafen ja Sky Nuoret ry:n sambosalla ja somalialaisella teellä.

****

Toripäivä on alkujaan osa Ylä-Malmin torin placemaking-projektia, jonka aikana on kerätty erilaisten kokeiluiden kautta tietoa Malmin kaupunkiuudistusta ja torin peruskorjausta varten. Kokeilusta ovat vastanneet Helsingin kaupunki ja kaupunkimuotoilutoimisto RaivioBumann.

Toripäivän tuotantoa koordinoivat Et May Oy ja Helsingin Kaupunkitilat Oy, joka vastaa mm. torien ja kauppahallien vuokrauksesta ja kehittämisestä.

Toriasiaa lisää: helsingintorit.fi