Ylä-Malmin torin päivämyyntilupakokeilu alkaa

10.7.2023 / 09:15

Malmin torille pääsee nyt myymään päivämyyntiluvalla. Ylä-Malmin torilla kokeillaan kesällä 2023 Malmin kirjastosta lainattavaa päivämyyntilupaa aikavälillä 10.7.–2.9. Ylä-Malmin tori on avoinna maanantaista perjantaihin klo 6.30–18 ja lauantaisin klo 6.30–16.

Myyntipaikalla on lupa myydä kirpputoritavaraa, itsetehtyjä käsitöitä ja leivonnaisia sekä itse kerättyjä tai viljeltyjä marjoja ja vihanneksia. Päivämyyntipaikkoja on päivittäin jaossa neljä ja niillä on luvallista myydä vain niille merkityllä alueella.

Päivämyyntiluvan voi noutaa Malmin kirjastosta (Ala-Malmin tori 1) 10.7. alkaen. Kirjasto on avoinna ma-to klo 8–20 ja pe klo 8–16 sekä la ja su klo 10-16. Kirjaston kesäaukioloajat ovat voimassa 13.8. saakka. Lupa on henkilökohtainen ja niitä on mahdollisuus hakea 12 päivälle kesän aikana.

Mikäli myyntipaikkaa ei säästä tai muista toiminnallisista syistä (esim. lakko tai viranomaismääräykset) voida käyttää, Kaupunkitilat ei vastaa myyntipaikan vuokraajalle mahdollisesti aiheutuvasta vahingosta.

Lue torimyynnin torisäännöt alta.

Päivämyyntilupien kokeilu on jatkoa Malmin Place Making -kokeiluille

Helsingin kaupunki on työskennellyt vuodesta 2021 lähtien yhteistyössä RaivioBumann & Parklyn kanssa tuodakseen place makingin, ”paikkamuotoilun”, osaksi Malmin kaupunkiuudistushanketta.

Elinvoimaiset julkiset tilat ovat tärkeitä kestävälle ja viihtyisälle kaupungille ja merkityksellisten ja vetovoimaisten paikkojen kehittäminen ja ylläpito on yksi kaupunkisuunnittelijoiden ja -muotoilijoiden keskeisistä tehtävistä. Ylä-Malmin torin kokeilun tehtävänä onkin viitoittaa Malmin tulevaisuuden suuntaa. Kaupunkitilojen tavoitteena on yhteistyössä kaupunkitoimijoiden kanssa elävöittää ja kehittää kaupungin torialueita ja kauppapaikkoja palvelemaan erilaisia toimijoita ja asukkaita.

Lue lisää Malmin placemaking -toiminnasta.

Artikkelin kuva: RaivioBumann