Helsingin kaupunginmuseossa juhlistetaan keskiviikkoisin kulttuuriympäristöohjelman valmistumista

4.9.2023 / 09:17

Kaupunginmuseossa järjestetään kevään aikana kolmen esitelmän Kulttuuriympäristökeskiviikot-luentosarja, joka juhlistaa kulttuuriympäristöohjelman valmistumista.

Luentosarjojen rakennus- ja kulttuurihistoriallinen näkökulma avaa mahdollisuuden pohtia urbaanin kaupungin rakentumisen pitkää linjaa Helsingissä, sekä kaupunkiympäristön ominaispiirteitä ja malleja. Kulttuuriympäristökeskiviikot-luentosarja toteutetaan museon aulassa joka toinen keskiviikko. Luennot ovat kaikille avoimia ja niihin on vapaa pääsy.

Syyskauden ensimmäisellä luennolla Helsingin kaupunginmuseon arkkitehti Mikko Lindqvist kertoo kaasukelloista.

Luennot striimataan myös livenä kaupunginmuseon Facebook-kanavalla.

Kulttuuriympäristökeskiviikot:

13.9. Suvilahden kaasukello teollisuushistorian monumenttina. Mikko Lindqvist, Helsingin kaupunginmuseon kulttuuriympäristötiimin arkkitehti

27.9. Pääkaupunkiseudun linnoittaminen ensimmäisen maailmansodan aikana. John Lagerstedt, tutkija/arkeologi

11.10. Vettä, voimaa, virkistystä – Vanhankaupunginkosken kulttuuriympäristön vaiheet ja arvot. Mona Schalin, arkkitehti

Lisää kulttuuriympäristöohjelmasta: