Tervetuloa Sienijuhlaan lauantaina 28.9. Hakaniemen torille!

18.9.2024 / 15:45

Sieni-ihmisten riemuksi Hakaniemen tori täyttyy syyskuun viimeisenä lauantaina tapahtumasta, jossa sieniä saa maistaa, haistaa, koskea ja kokea. Illan hämärtyessä torille katetaan myös kuuden ruokalajin sieni-illallinen.

Hakaniemen torilla lauantaina 28.9. klo 9-14 järjestettävä Villi Ruokavallankumous – Sienijuhla kerää yhteen kaikkea sieniin liittyvää.

Ohjelmassa on lapsille ja aikuisille maalaustyöpaja UKU-savimaaleilla, lankojen sienivärjäysdemo ja Sieniseuran sieninäyttely. Mukana myös Sieni-Martat, sienikirjoja, -koreja ja -veitsiä. Päivää täydentää sieniaiheiset tietoiskut ja reseptivinkit.

Ohjelma:
Urbaani pelimanni Janne Masalin klo 10.30-12.00
Sirkus Supiainen, sirkustaiteilija Rauli Katajavuori klo 10.00 & 13.30
Äänitaitelija Tatu Rönkkö soittaa kuivattuja sieniä klo 12.45

Suuri sieni-illallinen klo 19 alkaen.

Juontajana tapahtumassa sieniin hullaantunut toimittaja Jaakko Selin.

Villi sieni-illallinen

Illan hämärtyessä torille katetaan kuuden ruokalajin villi sieni-illallinen Skutasta tutun kolmikon Tsutsunen-Toivanen-Grönroos toimesta klo 19. Illan tahdittajana toimii DJ Karri Miettinen aka Paleface.

Illallisen hinta on 85 euroa ja illalliselle tulee ilmoittautua etukäteen.

Varaukset ja mahdolliset allergiat: jyrki.tsutsunen@gmail.com

Lisätietoja osoitteesta www.villiruokavallankumous.fi tai tapahtuman Facebook-sivuilta.

Tapahtuma järjestetään osana Urban&Local – tulevaisuuden kestävä ruokaekosysteemi -hanketta.